Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego
Zmiana konta bankowego. O czym trzeba pamiętać?
Na rynku kont osobistych panuje ogromna konkurencja. Warto więc zmienić konto osobiste w momencie otrzymania korzystniejszej oferty. Dzięki temu można uzyskać duże oszczędności. Należy jednak pamiętać o formalnościach związanych ze zmianą rachunku. Kogo trzeba powiadomić o zmianie rachunku? O tym w poniższym tekście.
Zgłoszenie do pracodawcy do podstawa
Najważniejszą czynnością związaną ze zmianą rachunku jest podanie nowego numeru u pracodawcy. Należy zrobić to odpowiednio wcześnie przed terminem otrzymania wynagrodzenia. Zmiana konta w dniu otrzymywania wynagrodzenia może spowodować, że zostanie ono przekazane na stary rachunek. Ewentualnych problemów związanych z brakiem wynagrodzenia można uniknąć dzięki wstrzymaniu się z zamknięciem starego konta przez miesiąc.
Zgłoszenie w urzędzie skarbowym
Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego nie jest wymagane. Wyjątkiem jest sytuacja, w której na rachunku przeprowadzane są rozliczenia dotyczące działalności gospodarczej. Pomimo braku obowiązku warto jednak zadbać o uaktualnienie numeru rachunku. Można to zrobić przez Internet za pomocą usługi Twój e-PIT. Dzięki temu nadpłata podatku wpłynie bez przeszkód na konto.